повідомлення на тему умови необхідні для життєдіяльності рослин

повідомлення на тему умови необхідні для життєдіяльності рослин

З’ясування цього питання можна почати з бесіди за питаннями, що мають на меті повторити матеріал про вплив світла, води й мінеральних солей на розвиток рослини.

Відзначають одну з головних причин - наявність у ґрунті достатньої кількості мінеральних солей для живлення рослини, які безупинно поповнювалися за рахунок перегнивання решток рослин, чого не було в безплідній суміші. Закласти досліди, що надали б можливість простежити вплив різних умов на ріст і розвиток рослинного організму й у такий спосіб підготувати учнів до вивчення завершальної теми курсу.

Вступ • рослини, як й інші організми, здатні регулювати свої життєві функції, забезпечуючи узгоджену діяльність різних органів та реагуючи на зміни у довкіллі. Умови живлення рослин потрібно враховувати під час складання системи удобрення культур (визначення норм, доз, форм, строків і способів внесення органічних і мінеральних добрив). Так, для кожного з елементів мінерального живлення рослин є своя зона оптимального значення показника ph ґрунту, за якого цей елемент найдоступніший для рослин (рис. Учні дізнаються про різні форми листків, анатомічну будову, утворення органічних речовин в листку шляхом вбирання вуглекислого газу на світлі, дихання листка, випаровування листком води, пристосування листків у різних рослин. Рассмотрены современные направления биотехнологии растений, их роль в создании оптимальных условий проживания и влияние на продолжительность жизни человека. Проанализировано состояние биотехнологических исследований в украине, вклад государственных и общественных организаций в дальнейшее развитие биотехнологии растений. Особливості росту та розвитку характеризуються здатністю організму використовувати умови життя, від яких залежить кінцева продуктивність рослини, вміст у його тканинах пластичних речовин, життєздатність організму та його стійкість до несприятливих умов існування. Облік винесення основних поживних елементів (азоту, фосфору, калію) сільськогосподарськими культурами — один з найважливіших показників, необхідних для встановлення раціональних доз добрив. Приміром, багато макроміцетів, в тому числі шапинкові гриби, прекрасно розвиваються і утворюють плодові тіла зі спорами при вологості більше 60% і особливо при 80 - 84%. відмінності рослин є наслідком їх здатності до фотосинтезу; - видозміни органів рослин мають пристосувальний характер; - про зв’язок органів у рослинному організмі. Надзвичайні ситуації техногенного характеру транспортні аварії катастрофи пожежі неспровоковані вибухи чи їх загроза аварії з викидом загрозою викиду небезпечних хімічних радіоактивних біологічних речовин раптове руйнування споруд та будівель аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення гідродинамічні аварії на греблях дамбах. Якщо учні утрудняються дати відповідь на поставлені запитання, учитель повинен повторно пояснити його походження в результаті фотосинтезу, про що він розповідав їм раніше, під час розгляду досліду з елодеєю — виділення нею на світлі кисню. Переходячи до питання про дихання, учитель розповідає учням, що повітря необхідне листкам не тільки для живлення, поглинання з нього вуглекислого газу, але й для дихання. Життя рослини, як і всякого іншого живого організму, представляє складну сукупність взаємозалежних процесів; найбільш істотний з них, як відомо, обмін речовин з навколишнім середовищем. Середовище є тем джерелом, звідки рослина черпає харчові матеріали, потім переробляє їх у своєму тілі, створюючи такі ж речовини, як ті, з яких полягає тіло рослини, - відбувається засвоєння почерпнутих із середовища речовин, їх асиміляція. Асиміляція, дисиміляція, поступаючи речовини з навколишнього середовища й виділення в середовище непотрібних, відпрацьованих речовин - усе це і є обмін речовин. Недостача, тим більше відсутність тієї або іншої категорії харчових матеріалів повинні привести до вповільнення або навіть припинення життєвих явищ, до смерті. Джерелом енергії для рослин, що містять хлорофіл, служить промениста енергія світла, за рахунок якої рослина будує органічну речовину, що містить як би законсервовану енергію. У рослин, що не мають хлорофілу, наприклад грибів, джерелом енергії служить органічна їжа, тобто або сама створена зеленою рослиною органічна речовина, або вона ж, але у формі, уже зміненої іншими організмами.

Можна сказати, що зв язок між рослиною й середовищем не обмежується обміном і перетворенням речовин - паралельно цьому відбувається й енергетичний обмін. Дуже часто ми зустрічаємося з тим, що організми, що оточують дану рослину, змінюють фізичне середовище життя рослини, впливаючи на її температурний режим, на вологість повітря, на освітленість та ін. Наприклад, при відсутності води елементи мінерального харчування, що перебувають у ґрунті, стають недоступними рослинам (детальніше про значення води дивіться на відео 2); висока концентрація солей у ґрунтовому розчині утруднює й обмежує поглинання рослиною води; вітер підсилює випаровування і, отже, втрату рослиною води; підвищена інтенсивність світла пов язана з підвищенням температури середовища й самої рослини.

Вивчаючи взаємини між рослинами й середовищем, не можна протиставляти біотичні й абіотичні компоненти середовища, представляти ці компоненти самостійними, ізольованими один від одного; навпаки, вони тіснозв язані, як би взаємопроникають. Так, довічні залишки всіх рослин (і тварин), потрапляючи в субстрат, змінюють його (вплив биотичний), привносячи, наприклад, елементи мінерального харчування, що перебували у зв язаному стані в тілі організмів; за рахунок цих елементів (вплив абіотичний) у якійсь мірі зростає родючість субстрату, а це відбивається на кількості рослинної маси, тобто в посиленні біотичного компонента середовища (фактор біотичний). Відомості про роль кожного з факторів у житті рослини, в утворені їм рослинної маси й окремих продуктів можна використовувати для спрямованого впливу на рослини.

Якщо рослина достатньо забезпечене яким - небудь фактором, необхідним для життя, наприклад водою, то посилення водопостачання хоча й може дати деякий ефект, але цей ефект буде незначним у порівнянні з ефектом від збільшення напруженості фактора, який перебуває в стані, близькому до мінімуму.

Ця закономірність спочатку була встановлена для забезпечення рослини елементами мінерального харчування, але пізніше поширилась й на інші, хімічні й фізичні, фактори.

Закон відносної дії факторів дозволяє шляхом спостереження за рослиною в різних місцеперебуваннях з відомою ймовірністю визначити, напруженість яких факторів і в яких місцях близька до мінімуму й чи має вона тут вирішальне значення для рослини.

Друга закономірність, важлива для розуміння значення окремих факторів для рослини, полягає в тому, що зростання напруженості фактора, починаючи з його гранично малого значення, викликає спочатку підвищення ефекту, а потім, після досягнення деякого ступеня напруженості, подальше її наростання приводить у підсумку до другої межі витривалості рослини.

) поставить вопрос о современном образовании, выразить идею или решить назревшую проблему вы можете на образовательном форуме, где на международном уровне собирается образовательный совет свежей мысли и действия. Відзначають одну з головних причин – наявність у ґрунті достатньої кількості мінеральних солей для живлення рослини, які безупинно поповнювалися за рахунок перегнивання решток рослин, чого не було в безплідній суміші.

Коментарі