музичні фізкультхвилинки для дітей початкових класів

музичні фізкультхвилинки для дітей початкових класів

Вправи повинні бути добре відомими дітям, простими за структурою, цікавими за змістом, зручними для виконання на обмеженій площі; комплекс обов’язково повинен містити вправи, що впливають на великі групи м’язів та сприяють поліпшенню діяльності всіх органів. Такі перерви під час уроку сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців. Загальноосвітній навчальний заклад також має нести відповідальність за забезпечення умов для здорового розвитку школярів відповідно до сучасних стратегій, кот­рі приймаються в державі. ) вказували, що інте­лект, почуття, емоції дітей збуджуються рухами й розви­ваються тільки за умови надання дітям змалечку якомо­га більше можливостей для рухової діяльності й у повсякденні, і на заняттях. Діти молодшого шкільного віку, насамперед шести­річні, надто рухливі, не можуть сидіти спокійно на уроці навіть 5 - 10 хвилин, тому потрібно давати вихід їхній енергії у фізкультхвилинках. Важливо усвідомити, що від­починок може бути активним, що навчання має чергува­тися з іншим видом діяльності, щоб зберегти баланс між, наприклад, інтенсивним вирішенням задач і читанням, слуханням музики чи малюванням, між фізичними впра­вами і спокійним сприйманням розповіді вчителя, - це організовуватиме навчальний процес і зробить його при­ємним та легким для дітей. Вправи по­винні дати навантаження на ті м язи, які не були заванта­жені під час попередньої діяльності, сприяти розслаблен­ню м язів, які виконували значне статичне або динамічне навантаження. Період (входження у робочий стан) збігається з ор­ганізаційним моментом і характеризується різкими функціональними змінами, які спостерігаються перед початком роботи (5 - 7 хвилин); неузгодженістю дій; від­воліканням уваги.

Період (зниженої працездатності - стадія компен­сованого стомлення) збігається з моментом закріплення отриманих знань (після 25 хвилин з початку уроку). Вік учнів, їхній загальний емоційний фон; час доби і кількість уроків у розкладі; характер і тривалість викону­ваної роботи, чергування різних видів навчальної діяль­ності; рівень важкості навчального матеріалу.

Учитель може використовувати як комплекс вправ, так і окремі вправи, коли в цьому є потреба (на­приклад, після письма або перед ним доцільно провести музичну пальчикову гімнастику). Рухи під музику є одним із ефективних методів розвитку музичних здібностей, заснованих на природній руховій реакції на музику, яка притаманна кожній дитині. Потрібен текст, який створить веселий, позитивний настрій, міститиме елементи гумо­ру, буде швидко запам ятовуватись; музика теж має бу­ти легкою для відтворення, з нескладною мелодією і гар­монією; ритм фізкультхвилинок повинен підтримуватися відповідним акомпанементом, який узгоджується з тек­стом. Якщо текст потребує швидких рухів (стрибки, пома­хи руками тощо), акомпанемент буде легкий, у ритмі польки, а якщо мова йде про плавні рухи - акомпане­мент повільний. Важливо, щоб комплекс вправ розроблявся для різ­них класів, за участю вчителів музичного мистецтва ра­зом із вчителями фізкультури, які можуть підказати спе­цифіку та порядок опрацювання фізичних вправ. Авторами створено багато музичних фізкультхвили­нок, які опрацьовуються студентами харківської гумані­тарно - педагогічної академії - майбутніми вчителями му­зичного мистецтва - для практичної роботи у школі. Акомпанемент до музичних фізкультхвилинок напи­сано у вигляді гармонійних функцій, що надасть змогу вчителю музичного мистецтва імпровізувати з акомпане­ментом на свій смак. Виконують різні фізичні вправи, - варто лише згадати кішку (як вона потягується), рись або тигра (напружують м язи перед стрибком), жирафа (витягує шию) та ін. Зниження уваги школярів, загальний шуму класі, почервоніння обличчя учнів, загальмованість їхніх рухів (наприклад, деякі діти схиляють голову на парту); у комплекс добираються фізичні вправи в такій по­слідовності. Бажано, щоб комплекси вправ створювалися вчителями фізичної культури і музи­ки, класним керівником, які знають дітей, їхні можливо­сті й потреби, вікові особливості. Педагоги мають оволо­діти методикою залучення всіх частин організму дитини, що включає активну дію і розслаблення м язів, домірне фізичне навантаження, яке чергується з відпочинком.

Коментарі