музичні фізкультхвилинки для дітей початкових класів
Вправи повинні бути добре відомими дітям, простими за структурою, цікавими за змістом, зручними для виконання на обмеженій площі; комплекс обов’язково повинен містити вправи, що впливають на великі групи м’язів та сприяють поліпшенню діяльності всіх органів. Такі перерви під час уроку сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців. Загальноосвітній навчальний заклад також має нести відповідальність за забезпечення умов для здорового розвитку школярів відповідно до сучасних стратегій, котрі приймаються в державі. ) вказували, що інтелект, почуття, емоції дітей збуджуються рухами й розвиваються тільки за умови надання дітям змалечку якомога більше можливостей для рухової діяльності й у повсякденні, і на заняттях. Діти молодшого шкільного віку, насамперед шестирічні, надто рухливі, не можуть сидіти спокійно на уроці навіть 5 - 10 хвилин, тому потрібно давати вихід їхній енергії у фізкультхвилинках. Важливо усвідомити, що відпочинок може бути активним, що навчання має чергуватися з іншим видом діяльності, щоб зберегти баланс між, наприклад, інтенсивним вирішенням задач і читанням, слуханням музики чи малюванням, між фізичними вправами і спокійним сприйманням розповіді вчителя, - це організовуватиме навчальний процес і зробить його приємним та легким для дітей. Вправи повинні дати навантаження на ті м язи, які не були завантажені під час попередньої діяльності, сприяти розслабленню м язів, які виконували значне статичне або динамічне навантаження. Період (входження у робочий стан) збігається з організаційним моментом і характеризується різкими функціональними змінами, які спостерігаються перед початком роботи (5 - 7 хвилин); неузгодженістю дій; відволіканням уваги.
Період (зниженої працездатності - стадія компенсованого стомлення) збігається з моментом закріплення отриманих знань (після 25 хвилин з початку уроку). Вік учнів, їхній загальний емоційний фон; час доби і кількість уроків у розкладі; характер і тривалість виконуваної роботи, чергування різних видів навчальної діяльності; рівень важкості навчального матеріалу.
Учитель може використовувати як комплекс вправ, так і окремі вправи, коли в цьому є потреба (наприклад, після письма або перед ним доцільно провести музичну пальчикову гімнастику). Рухи під музику є одним із ефективних методів розвитку музичних здібностей, заснованих на природній руховій реакції на музику, яка притаманна кожній дитині. Потрібен текст, який створить веселий, позитивний настрій, міститиме елементи гумору, буде швидко запам ятовуватись; музика теж має бути легкою для відтворення, з нескладною мелодією і гармонією; ритм фізкультхвилинок повинен підтримуватися відповідним акомпанементом, який узгоджується з текстом. Якщо текст потребує швидких рухів (стрибки, помахи руками тощо), акомпанемент буде легкий, у ритмі польки, а якщо мова йде про плавні рухи - акомпанемент повільний. Важливо, щоб комплекс вправ розроблявся для різних класів, за участю вчителів музичного мистецтва разом із вчителями фізкультури, які можуть підказати специфіку та порядок опрацювання фізичних вправ. Авторами створено багато музичних фізкультхвилинок, які опрацьовуються студентами харківської гуманітарно - педагогічної академії - майбутніми вчителями музичного мистецтва - для практичної роботи у школі. Акомпанемент до музичних фізкультхвилинок написано у вигляді гармонійних функцій, що надасть змогу вчителю музичного мистецтва імпровізувати з акомпанементом на свій смак. Виконують різні фізичні вправи, - варто лише згадати кішку (як вона потягується), рись або тигра (напружують м язи перед стрибком), жирафа (витягує шию) та ін. Зниження уваги школярів, загальний шуму класі, почервоніння обличчя учнів, загальмованість їхніх рухів (наприклад, деякі діти схиляють голову на парту); у комплекс добираються фізичні вправи в такій послідовності. Бажано, щоб комплекси вправ створювалися вчителями фізичної культури і музики, класним керівником, які знають дітей, їхні можливості й потреби, вікові особливості. Педагоги мають оволодіти методикою залучення всіх частин організму дитини, що включає активну дію і розслаблення м язів, домірне фізичне навантаження, яке чергується з відпочинком.
Коментарі
Дописати коментар