організація обслуговування торгового залу

організація обслуговування торгового залу

При вологому прибиранні спочатку обмітають та витирають пил з вікон, меблів, карнизів, панелей, підвіконь, світильників, опалювальних батарей, а потім миють підлогу; особливу увагу слід звертати на догляд за декоративними рослинами, що прикрашають сучасні торговельні зали.

Для всіх підприємств ресторанного господарства один раз на місяць встановлюється санітарний день для проведення генерального прибирання з наступною дезинфекцією всіх приміщень, обладнання та інвентарю. Додаткові проходи не повинні бути менше 1, 2 м у ресторанах і барах та 0, 9 м у кафе, а також для підходу до окремих місць - не менше 0, 6 м у ресторанах і барах та 0, 4 м у кафе.

Якщо бар є самостійним закладом, то додатково можуть виділятися виробничі приміщення для приготування холодних закусок і других страв нескладного приготування, цех для механічної кулінарної обробки деяких видів сировини.

Ближнє бокове робочої поверхні, загальне освітлення бару потайними світильниками, верхнє або нижнє освітлення робочої поверхні стійки, встановлення свічок на столах. Забезпечувати зручний зв язок з підсобними приміщеннями, коморою та мийною посуду, забезпечувати розміщення за стійкою максимальної кількості місць, оскільки споживачі в основному віддають перевагу барній стійці. У барній стійці монтують бак для охолодження на 8 - 10 пляшок, відсіки винно - горілчаних виробів з полицями для зберігання запасу, невелику холодильну шафу, в якій зберігається певна частина напоїв, ванну з проточною водою для споліскування інвентарю та посуду.

Зліва направо в першому ряду - шейкери, в другому - стрейнер, інструмент для відкорковування пляшок, дошка і ніж для нарізання лимона; в третьому ряду - ложки для перемішування напоїв, пристрій для вичавлювання натурального соку, пластмасова і металева ємності для льоду, в четвертому - комбінований інструмент для відкорковування пляшок, щипці для льоду, мірний посуд. Щоб відокремити напій, приготовлений у келиху, від льоду, використовують стрейнер (фільтр), по всій окружності якого закріплена пружина (завдяки їй він досить щільно прилягає до стінок келиха). Для зняття шкірки з апельсинів і лимонів використовують ніж для цедри або спеціальний пристрій, для нарізання - ніж із пиловидним лезом, невеликі дерев яні дошки.

Щоб чарки і склянки з напоями не залишали на столі або стійці мокрих плям, необхідно підкладати під них спеціальні підставки з картону або паперові серветки.

Для вишень і слив, якими прикрашають коктейлі, а також для канапе використовують шпажки, для змішаних напоїв - соломки різного діаметра, палички для розмішування коктейлів, прикраси для коктейлів і десертів. Крім того, у барі мають бути сифони для приготування газованої води, підставки для серветок, таці, лійки, ложка для морозива, ступка з товкачем, столові набори - різноманітні щипці (для льоду, цукру, кондитерських виробів, бутербродів), чайні і кавові ложки, виделки для лимонів, десертні ножі, кондитерські лопатки, зубочистки в індивідуальній упаковці, палички для барбекю, свічки, серветки.

Вина, коньяки і шампанське - у відповідних чарках і келихах; коктейлі - у склянках місткістю 75 - 125 мл; тонізуючі та прохолодні змішані напої - у конічних або циліндричних стаканах місткістю 250 - 300 мл; крюшони, пунші, глінтвейни і гроги - в чашках місткістю 100 - 150 мл. Для подавання гарячих напоїв застосовують чайний і кавовий посуд, для бутербродів, кондитерських виробів, фруктів - пиріжкові й десертні тарілки; солодких страв - креманки, десертні тарілки, коктейль - салатів - келихи, креманки і т. На відміну від традиційного методу продажу товарів, при якому переважають технічні операції, пов язані з показом, відмірянням, зважуванням товарів, при застосуванні прогресивних методів продажу на перший план виходить необхідність швидкого орієнтування, спостережливості, урівноваженості, оволодіння основами психології торгівлі. Технологічні операції з підготовки товарів до продажу виконуються в спеціально призначених для цього приміщеннях, із застосуванням високопродуктивного торгово - технологічного (ваговимірювального, фасувального, пакувального, етикетувального) обладнання; ці операції здійснюються незалежно від наявності чи відсутності покупців у певному торговому відділі. Практика показує, що впроваджувати цей метод можна для торгівлі переважною більшістю як продовольчих, так і непродовольчих товарів, за винятком відносно невеликої групи дорогих і великогабаритних товарів, продаж яких об єктивно вимагає участі продавця та надання ним консультацій покупцеві в процесі вибору товару — ювелірних виробів, годинників, сувенірів, радіо - і телеапаратури, радіодеталей, сервізів і виробів з кришталю, велосипедів, мотоциклів, моторів, лодок, холодильників, газових та електричних плиток, пральних і швейних машин, побутових електроприладів, килимів і килимових виробів та деяких інших товарів. При самообслуговуванні продавці виконують функції продавців - консультантів, що вимагає доброго знання асортименту, властивостей і особливостей товарів, способів догляду за ними, основ психології. Одночасно, продавці - консультанти звільняються від необхідності приймати від покупців оплату за товари — ця операція виконується у вузлах розрахунку контролерами - касирами.

Це дозволяє всім покупцям, які перебувають в торговому залі або відділі, одночасно оглядати і відбирати необхідні їм товари, створює сприятливу психологічну обстановку для здійснення комплексної купівлі, підвищує кількість т. застосування обладнання для відкритого викладання товарів (тара - обладнання, піддони, кошики, острівні і пристінні гірки, холодильні прилавки відкритого типу); - лінійну систему розташування обладнання в торговому залі; - розташування товарів у торговому залі з урахуванням частоти і психології попиту, виключення зустрічних і перехресних потоків покупців; - використання найбільш ефективних прийомів викладання товарів і способів розміщування на обладнанні; - надання допомоги покупцям при огляді і виборі товарів; - створення умов для самостійної перевірки покупцям якості і маси товарів; - чітке позначення цін, наявність плакатів, анотацій про споживчі властивості товарів; - організацію внутрішньо - магазинної реклами та інформації про розташування товарів у торговому залі, послуги, правила роботи магазину; - забезпечення покупців індивідуальними кошиками, візками та іншими засобами для відбору товарів і доставки їх до вузла розрахунку; - організацію зберігання особистих речей покупців. При цьому в обмін на гроші покупець отримує касові чеки, які підтверджують факт придбання ним товарів і правильність розрахунків, а також служать підставою для обміну чи повернення товарів відповідно до норм чинного законодавства. 1) впровадження більш ефективних систем і технологій розрахунків за покупки; 2) оснащення підприємств сучасними видами високопродуктивних багатофункціональних реєстраторів розрахункових операцій (екка, касові термінали, ваго - касові комплекси та ін. При централізованій формі розрахунків оплата за товари, відібрані в різних відділах, секціях магазину, здійснюється в будь - якій з кас єдиного вузла розрахунків, розташованих, як правило, біля виходу з магазину або поверху.

звільнити продавців - консультантів від виконання функцій розрахунку з покупцями і упаковування товарів, натомість більше уваги приділяти консультаціям покупців; - при здійсненні покупцем кількох купівель у різних відділах (секціях) магазину провести одночасний розрахунок за них; - рівномірно розподілити потоки покупців між робочими місцями контролерів - касирів; - підвищити продуктивність праці контролерів - касирів і оптимізувати їх чисельність. Правильне вирішення цих питань забезпечує вільний доступ покупців до товарів і надання їм необхідної консультації, найкращі умови для руху потоку покупців у торговому залі, швидкий відбір без перешкод від зустрічних та перехресних потоків, проведення розрахунків за всі товари в максимально короткий час тощо. вибір найбільш доцільних видів обладнання для застосування обраного варіанта схеми розстановки торгово - технологічного обладнання в торговому залі; - підвищення ефективності використання торгової площі та оптимізацію значень коефіцієнтів заставленої та демонстраційної площі; - раціональне розміщення товарних груп у торговому залі; - можливість ефективного контролю за збереженням товарно - матеріальних цінностей в торговому залі. При застосуванні в магазині варіанта з організацією розрахунків у єдиному вузлі розрахунку покупець доставляє інвентарний кошик з відібраними товарами до касової кабіни, ставить її на касовий прилавок; у свою чергу, контролер - касир перевіряє ціну, перекладає товари у порожню корзину або лоток, реєструє на екка вартість покупки, чітко називає загальну вартість покупки і суму отриманих грошей, видає касовий чек і здачу.

Елементи технології умови і порядок виконання підготовчі операції розрахунку касир допомагає покупцеві встановити інвентарний кошик з товарами на полицю касової кабіни реєстрація товару лівою рукою касир виймає товари з кошика, правою реєструє їх на касовому апараті установлення суми покупки сума покупки встановлюється екка автоматично на основі реєстрації кодів і кількості товарів та автоматичного виклику ціни товару з пам яті екка оголошення суми покупки сума покупки висвітлюється в індикаторах покупця і касира; касир зобов язаний чітко назвати її отримання грошей касир чітко називає суму отриманих грошей, реєструє її в екка, кладе гроші на виду в покупця; якщо гроші не приготовлені завчасно, касир може використати час на упакування покупки друк чека друк чека здійснюється на екка автоматично після натискання клавіші оплата видавання чека і здачі сума здачі визначається екка автоматично і висвічується на індикаторі касира; касир голосно називає суму здачі і видає її покупцеві разом з касовим чеком (при цьому паперові банкноти і розмінні монети видаються одночасно) завершальні операції розрахунку після закінчення розрахунку касир кладе отримані від покупця гроші в касовий ящик, допомагає упакувати товари.

Наявність штрихового коду на всіх товарах (а вимоги відповідних нормативних документів передбачають обов язковість маркування всіх товарів в україні штриховим кодом ean) суттєво спрощує облік товарів у магазині (особливо великому, з великими обсягами реалізації та широкою номенклатурою товарних позицій) і створює умови для здійснення розрахункових операцій з використанням елементів електронного обладнання — електронних контрольно - касових апаратів, касових терміналів, сканерів тощо. Центральне місце в складі автоматизованої системи управління торговим підприємством у разі застосування такої технології має касовий термінал, який об єднує в єдиному корпусі комп ютер, клавіатуру, принтер чекової та контрольної стрічки, зчитувач магнітних карт, дисплей покупця і касовий ящик. В єдину систему з касовим терміналом об єднуються також скануючи пристрої (ручні, стаціонарні), електронні ваги типу маса - ціна - вартість, що дозволяє передавати на комп ютер інформацію штрихових кодів та відомості операцій зважування товарів. Така система дозволяє постійно мати в оперативному режимі (on line) повну інформацію про обсяги і структуру товарних запасів у розрізі асортиментних позицій, здійснювати гнучку цінову політику з урахуванням інтенсивності реалізації товарів, термінів їх реалізації та тенденцій розвитку попиту, організовувати силами роздрібного торговельного підприємства фасування товарів, які надходять у магазин у транспортній тарі, та їх маркування штриховим кодом, вести облік за вартістю та кількістю товарів, реалізовуваних у торговому залі, скоротити тривалість виконання розрахункових операцій за рахунок використання сканерних пристроїв і зменшення при цьому втрат часу, пов язаних з неправильним введенням даних при ручному способі, вести розрахунки з покупцями з використанням магазинних карток і застосовувати системи знижок з ціни для різних категорій покупців тощо. Для організації розрахунків з використанням магазинних карток у вузлі розрахунку може застосовуватися звичайний екка, дооснащений пристроєм для зчитування даних з картки і клавіатурою введення персонального ідентифікаційного номера (пін - код) клієнта, або спеціалізований касовий термінал, або ж звичайний персональний комп ютер у поєднанні з принтером і пінпадом для введення пін - коду.

Після введення магазинної картки в пінпад клієнт набирає свій пін - код, і після того, як карта відкриється, касир через клавіатуру касового термінала вводить інформацію про кількість та вартість придбаних товарів. Термінал підраховує загальну вартість покупки, списує відповідну суму з рахунка клієнта, оновлює інформацію про залишок грошей на картці, запам ятовує операцію в реєстрі і роздруковує чеки.

Крім прискорення і спрощення розрахунків за товари, перевагами магазинних карток є також те, що існує можливість отримувати цінну інформацію маркетингового характеру.

Водночас впровадження таких технологій у кожному магазині неможливе через значну вартість комплексу технічних засобів та доцільність їх експлуатації лише в магазинах з великими обсягами реалізації товарів. У зв язку з цим основним напрямком удосконалення організації розрахунків за товари в магазинах повинно бути підвищення обґрунтованості прийняття технологічних рішень, зокрема, щодо визначення необхідної кількості вузлів розрахунку в торговому залі магазину.

Використання тари - обладнання рекомендується переважно для фасованих продовольчих товарів відносно нескладного асортименту, які давно відомі покупцям, тому продавці в торговому залі, як правило, меншою мірою виконують функції консультування покупців, а більше уваги звертають па збереження товарів та вчасне оновлення робочих запасів товарів. Упровадження тари - обладнання дозволяє створювати гнучкі планувальні рішення, збільшувати торгову площу магазину за рахунок скорочення приміщень для зберігання і підготовки товарів до продажу, підвищувати товарну насиченість торгових площ, пропускну спроможність магазину і сприяти ліквідації черг. використовувати настінні дзеркала спеціального призначення, котрі в торговому залі представляють собою звичайне дзеркало, а зі сторони неторгових приміщень є прозорим склом, через яке добре проглядається торговий зал - встановлювати при вході в магазин турнікет, який діє тільки в одному напрямі. Перед скачиванием данного файла вспомните о тех хороших рефератах, контрольных, курсовых, дипломных работах, статьях и других документах, которые лежат невостребованными в вашем компьютере.

Розміщення меблів в торгових залах, накривання столів скатертинами, отримання посуду, приборів і білизни і підготовка їх до роботи, сервірування столів. Закон україни про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг; правила програмування та експлуатації рро та касових терміналів; нові види рро; комп’ютерно - касові системи; правила кодування товарів по штрихкодах; принципи роботи зі сканером; правила техніки безпеки і охорони праці при проведенні розрахунків через комп’ютерно - касові системи.

Організувати робоче місце за барною (буфетною) стійкою, за барною станцією, оформляти вітрини бару, буфету, дотримуючись товарного сусідства, умов зберігання та естетичних вимог. Працювати на рро, касових терміналах, комп’ютерно - касових системах, кодувати товари, працювати зі сканером, дотримуватись правил техніки безпеки і охорони праці. Джерела і методи постачання продукції в заклади ресторанного господарства; порядок складання заявок на отримання продукції; особливості забезпечення підприємств товарами, продукцією, інвентарем; правила видачі доручень на одержання товарів, контроль за їх використанням; порядок приймання продукції по якості та кількості; порядок оформлення супровідних документів, їх зміст; правила зберігання та терміни придатності готової продукції; види матеріальної відповідальністі працівників бару, буфету за зіпсовану продукцію і неправильне зберігання продукції та товарів; порядок і строки складання та здачі звітності матеріально - відповідальними особами на підприємствах; документальне оформлення прихідних та розхідних грошових операцій; порядок підготовки виручки до здачі в касу, в банк; порядок обліку та списання основних засобів, малоцінного інвентаря та швидкозношуючих предметів. Складати заявки на отримання продукції; приймати продукцію по якості та кількості згідно супровідних документів; складати звітність матеріально - відповідальної особи; вести товарно - касову книгу та книгу обліку розрахункових операцій; оформляти супровідні, прихідні та розхідні документи, документи для здачі виручки в касу, в банк; вести облік та списання товарів, продуктів, основних засобів, малоцінного інвентаря та швидкозношуючих предметів; документально оформити інвентаризацію. Подача вино - горілчаних виробів, напоїв, закусок, перших і других гарячих страв, солодких страв, фруктів і гарячих напоїв; розрахунок з відвідувачами, прибирання використаного посуду.

Правила і порядок прийому відвідувачів; психологію різних типів відвідувачів; особливості спілкування з відвідувачами; діловий етикет та культуру спілкування; правила подачі меню і прейскурантів; правила підбору страв і вино - горілчаних виробів, коктейлів до страв; кулінарну і товарознавчу характеристику страв й напоїв; правила передачі замовлення в буфет, холодний і гарячий цехи; порядок одержання і підготовки посуду для замовлених страв; порядок одержання напоїв і готових страв; вимоги до оформлення страв. “в обнос”, “в стіл”, з використанням приставного (підсобного) столика; правила траншування страв з птиці, риби, м’яса; правила фламбування фруктів та інших страв; правила відкривання пляшок і наливання напоїв; температуру подачі вино - горілчаних виробів; правила декантування вин; загальні правила подачі коктейлів. Правила подачі рахунків; правила проведення розрахунку з відвідувачами в торговому залі та за барною стійкою через рро, через комп’ютерно - касові системи.

Зустріти відвідувачів; розмістити їх за столами в торговому залі; подати меню й прейскуранти; прийняти замовлення; володіти знаннями й практичними навичками з професійної етики; розмовною іноземною мовою; вірно вибирати тактику поведінки; знаходити індивідуальний підхід до відвідувачів; використовувати різні типи мовного етикету; надавати поради в ненав’язливій формі; рекомендувати страви і напої до страв; давати характеристику напоїв та страв; оформляти бланки рахунків згідно правил; виконувати додаткову сервіровку згідно прийнятого замовлення; передати замовлення в буфет, холодний і гарячий цехи, підготувати посуд для замовлених страв. “в обнос”, “в стіл”, з використанням приставного (підсобного) столика; здійснювати впевнено, чітко і правильно траншування та фламбування страв; володіти технікою відкривання пляшок і наливання напоїв; проводити декантування вина в присутності відвідувачів; володіти навичками подачі коктейлів. „шведський стіл”, „зал - експрес”, „стіл - експрес”, „стіл саморозрахунку”; правила надання послуг підприємствами громадського харчування за межами підприємства – “кейтерінг” (наприклад, на фірмі, на природі, в закладах культурно - масового відпочинку та інших); правила проведення обслугоговувань по типу.

Приймати замовлення та узгоджувати його із замовником; складати меню з урахуванням конкретних продуктів, часу подавання гарячих закусок, страв, десертів; розподіляти обов’язки між працівниками залу; складати план - розміщення столів в торговому залі; розміщувати столи; накривати столи скатертинами; сервірувати банкетні столи; підготовляти напої, вина та вино - горілчані вироби; володіти технікою подавання страв та напоїв, аперитивів під час проведення банкетів і прийомів. дитячий ресторан; - ресторан з дитячим залом (дитячим відділенням); - ресторан за спеціальними замовленнями; - дитячі кафе; - дитячі бари, кафе - бари; - дитячі кондитерські; - заклади швидкого харчування (фаст - фуди); - заклади ресторанного господарства на базі закладів з організації дозвілля (дитячих клубів, будинків клоунів, боулінг - клубів, нічних клубів, фітнес - центрів, кінотеатрів, театрів, музеїв, центрів розваг, торговельно - розважальних комплексів тощо). Заклади ресторанного господарства для дітей рекомендовано розташовувати в зонах житлової забудови, великих торговельно - розважальних центрах, будинках дитячої творчості, спортивно - оздоровчих центрах, у зонах відпочинку, дитячих театрах і кінотеатрах, спеціалізованих музичних і художніх школах. Краще розміщувати їх в окремих будівлях, що дає змогу облаштувати прилеглу територію, встановити дитячий ігровий майданчик, гірки, а також передбачити місце для ігор на свіжому повітрі, кінних прогулянок тощо. Оформлення торгових залів закладів ресторанного господарства для дітей рекомендується здійснювати з урахуванням сприйняття оточуючого середовища дітьми різних вікових груп. Стіни залів фарбують яскравими світлими фарбами, вивішують кульки, гірлянди (ажурні, об ємні, горизонтальні і вертикальні), які виглядають ефектно і незвично, - у вигляді птахів, звірів, квітів, риб, фруктів і овочів тощо (додаток 1). На відміну від більшості матеріалів, що використовуються при декоруванні приміщення, паперові прикраси вигідно відрізняються своїми формами, забарвленням, багатократністю використання, економічністю, сферою застосування. Режим роботи дитячих закладів ресторанного господарства відрізняється зміщеним графіком роботи, порівняно з дорослими закладами, орієнтуючись на денні години.

всім маленьким відвідувачам дарують невеличкі подарунки, сувеніри; - кожна дитина - іменинник стає учасником спеціальної бонусної програми (бар - ресторан кабачок на бочок); - меню - розмальовка (книжка - розмальовка) та олівці у подарунок; - меню - газета кожному відвідувачу; - кожному імениннику, який відсвяткував свій день народження в спеціалізованому закладі з організації дозвілля, вручають подарунковий сертифікат на користування послугами; - участь дитячих малюнків у щомісячному конкурсі, переможці якого отримують смішні та смачні призи; - кулька з логотипом ресторану та іграшка у подарунок; - відповідно до вікової категорії дітям пропонують їжу безкоштовно або зі знижками; - у певні дні дітей пригощають безкоштовно; - в окремих дитячих закладах ресторанного господарства оплаті підлягає лише дитяче меню. За наявності окремої дитячої кімнати для забезпечення спокою батьків у закладах ресторанного господарства практикується встановлювати відео спостереження. Люди, які наймаються на роботу в заклади ресторанного господарства для дітей, обов язково повинні мати професійну освіту, пройти медичний огляд, санітарно - гігієнічну атестацію, інструктаж з охорони праці та техніки безпеки.

Дитячі заклади ресторанного господарства, які працюють з найменшими споживачами, пропонують спеціальне харчування, воду, чаї, а також надають можливість погодувати малюка груддю. При приготуванні страв дитячого асортименту заборонено використовувати сировину, вироблену з використанням штучних підсолоджувачів, консервантів, барвників, ароматизаторів, підсилювачів смаку, які містять генетично модифіковані організми (гмо). Діти люблять все казкове та барвисте, тому звичайні торти, прикрашені, скажімо, трояндами, не привертають дитячої уваги, оскільки вони вважаються простими.

Можна зробити дитині справжнє свято, замовивши торт із зображенням героя улюбленого мультфільму (наприклад, з персонажами мадагаскару), або ж іграшки, звірятка (далматинця, тигра, міккі - мауса тощо). При складанні меню для дитячих закладів ресторанного господарства потрібно включати страви з дитячими назвами та іменами казкових героїв, відповідним тематичним оформленням, наприклад. Креветки, кальмари та інші морепродукти можна запропонувати дитині не раніше ніж у три роки, якщо немає жодних алергічних реакцій, і в обмеженій кількості - один - два шматочки.

Далі розраховуємо кількість страв у кожній категорії, використовуючи відсоткове співвідношення кількості страв, реалізованих протягом дня, і відсоткове співвідношення групи.

Далі розраховуємо кількість гарячих та холодних напоїв, борошняних кондитерських і булочних виробів, хліба, що визначається за нормами споживання на загальну кількість відвідувачів. Під час упорядкування меню має бути досягнуто розмаїтість закусок, страв, кулінарних виробів за видами сировини (рибні, м ясні, з птиці, дичини, овочеві), і зі способів кулінарної обробки (зварені, тушені, смажені, запечені) і навіть правильне поєднання гарніру із головним продуктом. Останнє більше підходить для старших дітей та підлітків, оскільки дозволяє їм почуватися дорослими і впевненими в собі, створює майже домашню атмосферу.

Столи та стільці мають бути із міцного пластику; комфорт і безпечність дитині забезпечать стільці з високими бортиками, поверхнею, яка не ковзає, і ременями безпеки - їх висота має відповідати віку дитини.

Для подавання найулюбленішої дитячої солодкої страви - морозива і різноманітних десертів рекомендується використовувати міцні креманки, для молочних коктейлів - красиві бокали на низькій ніжці. Для дітей доцільнішим буде активне дозвілля (танці, ігри тощо), але й добре організоване пасивне (шоу - програми, вистави тощо) також залишить у них незабутнє враження. Слід звернути увагу на підбір персоналу, який працює з дітьми, - вихователів, клоунів, фокусників та акторів, які зображають різних казкових персонажів. Діти залучаються до роботи шляхом поєднання прикладної творчості та ведення діалогу між ведучими, який наповнений цікавими фактами та вигаданими історіями на задану тему.

Тобто спочатку діти стають спостерігачами дивних розмов та чарівних перетворень в руках ведучих, а потім - активними учасниками творчого вигадування історій, вирішення того, як власними руками зробити те, що потребує розвиток історії. Протягом всієї програми равлики не забувають дивувати своїх друзів, розповідаючи казки, загадуючи загадки або граючи в інтелектуальні ігри, при цьому не заважаючи процесу створення шедеврів. Таким чином, дитяче дозвілля в закладах ресторанного господарства організовується так, щоб дитина могла розвиватися, не забуваючи при цьому про харчування. Для складання сценарію необхідно з ясувати відповіді на деякі питання, після чого автори можуть надавати пропозиції, враховуючи інтереси іменинника, його гостей, місця проведення свята. Можна поринути у казку з прекрасною принцесою і зустріти там дракона, а потім чекати на допомогу хороброго лицаря, або з героями казки кицькін дім рятувати будиночок, або перехитрити злу відьму, щоб врятувати сплячу красуню, та багато іншого. Слід чергувати рухому фізичну гру з малюванням, наприклад, якогось замку або створенням метелика, а також з грою на увагу чи розгадуванням незвичного шифру.

День народження, на честь початку (завершення) навчального року (чверті), новий рік, різдво, день святого миколая, день букваря, день мами, на честь особистих досягнень дитини (перемога в конкурсі, олімпіаді, спортивному змаганні тощо), бал - маскарад (костюмована вечірка); диско - вечірка (тінейджер паті - вечірка для підлітків), дитячі fashion - party (покази мод дитячих колекцій, дефіле, театралізовані покази) тощо. Якщо дорослий може подовгу чекати, смакуючи особливо вишукану страву, то дитині треба подавати якнайшвидше, адже якщо вона хоче їсти зараз, то це не означає, що вона хотітиме і в наступну хвилину.

Всі кухарі дитячих закладів ресторанного господарства самостійно розробляють рецептуру та оформлення дитячих страв, використовуючи власний досвід, знання дитячої психології та смакових уподобань маленьких споживачів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

беларуская мова 4 класс решебнік 2021 2 часть